Raport techniczny – Bateria Testów APIS-Z
Dane dotyczące osoby badanej.
M.K mężczyzna zamieszkały w Gdyni, studiujący na Politechnice Gdańskiej, drugi rok studiów magisterskich, kierunek: oceanotechnika.
Osoba badająca.
Studentka 3 roku psychologii SWPS WZ Sopot
Procedura badania.
Badanie zostało przeprowadzone w mieszkaniu badanego. Czas badania wynosił godzinę (od 17 do 18). W mieszkaniu był tylko badacz i badany, nie było czynników które zakłóciłyby tok przeprowadzenia badania. Nie było odstępstw od standardowej procedury.
Wyniki.
Test | Wynik surowy | Wynik przeliczony | Przedział ufności | Odchylenia od średniej profilu |
Zachowania | 6 | 3 | <1;5> | -1,13 nieist. |
Kwadraty | 2 | 3 | <2;4> | -1,13 nieist. |
Synonimy | 4 | 3 | <2;4> | -1,13 nieist. |
Klasyfikacja | 12 | 7 | <6;8> | 2,87 ist. |
Przekształcenia l. | 5 | 6 | <5;7> | 1,87 ist. |
Nowe słowa | 5 | 3 | <2;4> | -1,13 nieust. |
Klocki | 5 | 4 | <2;6> | -0,13 nieist. |
Historyjki | 7 | 4 | <2;6> | -0,13 nieistotnie |
Wynik ogólny | 33 | <29;37> | ||
Sten | 5 | <4;5> | ||
Średnia profilu | 4,13 |
Badany uzyskał wynik ogólny 33 punktów. Wynik prawdziwy z prawdopodobieństwem 85% mieści się w przedziale 32-40 co w skali stenowej odpowiada 5-6 stenowi dla normy studentów. Badany uzyskał wyniki średnie. Analiz wyników statystyk poszczególnych testów statystycznych w odniesieniu do wyników grupy normalizacyjnej wykazała że w teście ZACHOWAŃ badany uzyskał wynik obniżony, w teście KWADRATÓW uzyskał wynik podwyższony, w teście SYNONIMÓW uzyskał wynik niski, w teście KLASYFIKACJI uzyskał wynik podwyższony, w teście PRZEKSZTAŁCEŃ LICZB uzyskał wynik średni, w teście NOWYCH SŁÓW uzyskał wynik średni, w teście KLOCKÓW uzyskał wynik średni, a w teście HISTORYJEK uzyskał wyniki podwyższone.
Średnia profilu osoby badanej wynosi 4,5 punktu (36:8). Wyniki czterech testów istotnie statystycznie różnią się od średniej profilu:
– Zachowania i synonimy różnią się istotnie statystycznie poniżej średniej statystki medycznej
– Kwadraty i klasyfikacja powyżej średniej medycznych statystyk
Ocena istotności różnic wyników dwóch testów mierzących te same zdolności :
- Zdolności abstrakcyjno logiczne – klasyfikacja-przekształcenia liczb
[6-4]=2 różnica istotna statystyczne (statystyka medyczna)
- Zdolności werbalne – synonimy-nowe słowa
[2-4]= -2 różnica istotna statystycznie (statystyki medyczne)
- Zdolności wzrokowo przestrzenne – kwadraty-klocki
[6-5]=1 różnica nie istotna statystycznie
- Zdolności społeczne – zachowania-historyjki
[3-6]=3 Różnica istotna statystycznie (statystykę medyczną)
Odnosząc się do różnic pomiędzy testami mierzącymi zdolności abstrakcyjno logiczne u badanego są bardziej rozwinięte zdolności rozumowania indukcyjnego na konkretnym materiale werbalnym niż zdolności do rozumowania indukcyjnego na materiale liczbowym.
W przypadku zdolności werbalnych, istotnie bardziej jest rozwinięta u badanego przede wszystkim płynność słowna niż znajomość słów.
Za to jeśli chodzi o kompetencje społeczne to badany istotnie lepiej rozpoznaje relacje pomiędzy ludźmi i rozumie sytuacje społeczne niż ogólne reguły społeczne.
Analiza wykazała, że odpowiednia będzie statystyka medyczna.
Bilbiografia: Jaworowska, A., Matczak, A. (2002). Omnibus. Test inteligencji. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.